Főbb pontok
- Tranzíció utáni helyzetelemzés
- Lessons learned összegyűjtése és feldolgozása
- Benchmark elemzés
- Ügyfél igények és elvárások felmérése
- Fejlesztési lehetőségek azonosítása és priorizálása
- Költségoptimalizálási lehetőségek feltárása
- Részletes improvement plan kidolgozása
- Az improvement plan prezentálása és egyeztetése az ügyféllel
- Improvement plan véglegesítése és jóváhagyása
- Megvalósítás előkészítése és elindítása
Ez a részletes folyamat biztosítja, hogy az IT szolgáltatás tranzíció után egy átfogó, az ügyfél igényeire szabott és költséghatékony fejlesztési tervet készítsünk és valósítsunk meg, amely jelentősen javítja a szolgáltatás minőségét és hatékonyságát.
- Tranzíció Utáni Helyzetelemzés
Az improvement plan kidolgozásának első lépése egy átfogó helyzetelemzés:
- A tranzíció során gyűjtött adatok és metrikák elemzése
- A szolgáltatási szint megállapodások (SLA-k) teljesítésének értékelése
- Az ügyfél elégedettségi felmérések eredményeinek áttekintése
- A jelenlegi folyamatok hatékonyságának és eredményességének vizsgálata
- Az alkalmazott technológiák és eszközök teljesítményének elemzése
- Lessons Learned Összegyűjtése és Feldolgozása
A tranzíció során szerzett tapasztalatok összegyűjtése kulcsfontosságú:
- Strukturált “lessons learned” workshopok szervezése a projektcsapat részvételével
- Anonim visszajelzési rendszer létrehozása az őszinte vélemények begyűjtésére
- A tranzíció során keletkezett incidensek és problémák elemzése
- A sikertörténetek és legjobb gyakorlatok azonosítása
- Az összegyűjtött tapasztalatok kategorizálása (pl. folyamatok, technológia, emberi erőforrás)
- Benchmark Elemzés
Összevetjük a jelenlegi szolgáltatást a sztenderd ajánlatainkkal és más hasonló projektekkel:
- Kulcs teljesítménymutatók (KPI-k) összehasonlítása
- Költséghatékonysági mutatók elemzése
- Szolgáltatási minőség összehasonlítása
- Technológiai megoldások összevetése
- Erőforrás-felhasználás hatékonyságának vizsgálata
- Ügyfél Igények és Elvárások Felmérése
Az ügyfél bevonása elengedhetetlen a sikeres improvement plan kidolgozásához:
- Strukturált interjúk készítése az ügyfél kulcsszereplőivel
- Online kérdőívek kidolgozása és kiküldése az ügyfél különböző szintjein
- Fókuszcsoportos megbeszélések szervezése specifikus témakörökben
- Az ügyfél jövőbeli stratégiai terveinek és üzleti céljainak megismerése
- Az ügyfél által észlelt hiányosságok és fejlesztési lehetőségek összegyűjtése
- Fejlesztési Lehetőségek Azonosítása és Priorizálása
Az összegyűjtött információk alapján azonosítjuk a lehetséges fejlesztési területeket:
- Brainstorming szessziók szervezése a projektcsapattal
- SWOT analízis készítése a jelenlegi szolgáltatásról
- A fejlesztési lehetőségek kategorizálása (pl. gyors győzelmek, középtávú fejlesztések, hosszú távú stratégiai változtatások)
- Költség-haszon elemzés minden azonosított fejlesztési lehetőségre
- A fejlesztési javaslatok priorizálása az üzleti érték és megvalósíthatóság alapján
- Költségoptimalizálási Lehetőségek Feltárása
Megvizsgáljuk, hogyan lehet ugyanabból a költségvetésből többet kihozni:
- A jelenlegi erőforrás-felhasználás elemzése és optimalizálási lehetőségek azonosítása
- Automatizálási lehetőségek feltárása a rutinfeladatok esetében
- Technológiai optimalizálás (pl. felhő alapú megoldások, virtualizáció)
- Folyamatok egyszerűsítése és standardizálása
- Beszállítói szerződések újratárgyalása és optimalizálása
- Részletes Improvement Plan Kidolgozása
Az összegyűjtött információk és elemzések alapján elkészítjük a részletes fejlesztési tervet:
- Konkrét fejlesztési javaslatok részletes leírása
- Megvalósítási ütemterv és mérföldkövek meghatározása
- Erőforrásigény és költségvetés tervezése minden fejlesztési javaslatra
- Felelősségi körök és szerepkörök meghatározása
- Kockázatelemzés és mitigációs stratégiák kidolgozása
- Várható eredmények és megtérülés (ROI) kalkulációja
- Az Improvement Plan Prezentálása és Egyeztetése
A kidolgozott tervet bemutatjuk/prezentáljuk és a következő lépésekre teszünk javaslatott:
- Vezetői összefoglaló készítése a kulcsfontosságú javaslatokról és előnyökről
- Részletes prezentáció előkészítése, amely bemutatja a fejlesztési javaslatokat, azok indoklását és várható hatását
- Interaktív workshop szervezése az ügyféllel a javaslatok megvitatására
- Az ügyfél visszajelzéseinek összegyűjtése és a terv finomhangolása
- Konszenzus kialakítása a prioritásokról és a megvalósítás ütemezéséről
- Improvement Plan Véglegesítése és Jóváhagyása
Az ügyfél visszajelzései alapján véglegesítjük a fejlesztési tervet:
- A terv módosítása az ügyfél igényei és prioritásai szerint
- A végleges költségvetés és erőforrásigény meghatározása
- A megvalósítás részletes ütemtervének kidolgozása
- A szükséges jóváhagyások beszerzése mind az ügyfél, mind a saját szervezetünk részéről
- A fejlesztési terv hivatalos dokumentációjának elkészítése
- Megvalósítás Előkészítése és Elindítása
A jóváhagyott terv alapján megkezdjük a megvalósítás előkészítését:
- Dedikált projektcsapat összeállítása a fejlesztések megvalósítására
- Részletes projekt tervek kidolgozása minden egyes fejlesztési kezdeményezésre
- Szükséges erőforrások allokálása és beszerzése
- Kommunikációs terv kidolgozása az érintettek tájékoztatására
- A fejlesztések megvalósításának elindítása a meghatározott ütemterv szerint