Skip to content

Főbb pontok

  • Tranzíció utáni helyzetelemzés
  • Lessons learned összegyűjtése és feldolgozása
  • Benchmark elemzés
  • Ügyfél igények és elvárások felmérése
  • Fejlesztési lehetőségek azonosítása és priorizálása
  • Költségoptimalizálási lehetőségek feltárása
  • Részletes improvement plan kidolgozása
  • Az improvement plan prezentálása és egyeztetése az ügyféllel
  • Improvement plan véglegesítése és jóváhagyása
  • Megvalósítás előkészítése és elindítása

Ez a részletes folyamat biztosítja, hogy az IT szolgáltatás tranzíció után egy átfogó, az ügyfél igényeire szabott és költséghatékony fejlesztési tervet készítsünk és valósítsunk meg, amely jelentősen javítja a szolgáltatás minőségét és hatékonyságát.

  1. Tranzíció Utáni Helyzetelemzés

Az improvement plan kidolgozásának első lépése egy átfogó helyzetelemzés:

  • A tranzíció során gyűjtött adatok és metrikák elemzése
  • A szolgáltatási szint megállapodások (SLA-k) teljesítésének értékelése
  • Az ügyfél elégedettségi felmérések eredményeinek áttekintése
  • A jelenlegi folyamatok hatékonyságának és eredményességének vizsgálata
  • Az alkalmazott technológiák és eszközök teljesítményének elemzése
  1. Lessons Learned Összegyűjtése és Feldolgozása

A tranzíció során szerzett tapasztalatok összegyűjtése kulcsfontosságú:

  • Strukturált “lessons learned” workshopok szervezése a projektcsapat részvételével
  • Anonim visszajelzési rendszer létrehozása az őszinte vélemények begyűjtésére
  • A tranzíció során keletkezett incidensek és problémák elemzése
  • A sikertörténetek és legjobb gyakorlatok azonosítása
  • Az összegyűjtött tapasztalatok kategorizálása (pl. folyamatok, technológia, emberi erőforrás)
  1. Benchmark Elemzés

Összevetjük a jelenlegi szolgáltatást a sztenderd ajánlatainkkal és más hasonló projektekkel:

  • Kulcs teljesítménymutatók (KPI-k) összehasonlítása
  • Költséghatékonysági mutatók elemzése
  • Szolgáltatási minőség összehasonlítása
  • Technológiai megoldások összevetése
  • Erőforrás-felhasználás hatékonyságának vizsgálata
  1. Ügyfél Igények és Elvárások Felmérése

Az ügyfél bevonása elengedhetetlen a sikeres improvement plan kidolgozásához:

  • Strukturált interjúk készítése az ügyfél kulcsszereplőivel
  • Online kérdőívek kidolgozása és kiküldése az ügyfél különböző szintjein
  • Fókuszcsoportos megbeszélések szervezése specifikus témakörökben
  • Az ügyfél jövőbeli stratégiai terveinek és üzleti céljainak megismerése
  • Az ügyfél által észlelt hiányosságok és fejlesztési lehetőségek összegyűjtése
  1. Fejlesztési Lehetőségek Azonosítása és Priorizálása

Az összegyűjtött információk alapján azonosítjuk a lehetséges fejlesztési területeket:

  • Brainstorming szessziók szervezése a projektcsapattal
  • SWOT analízis készítése a jelenlegi szolgáltatásról
  • A fejlesztési lehetőségek kategorizálása (pl. gyors győzelmek, középtávú fejlesztések, hosszú távú stratégiai változtatások)
  • Költség-haszon elemzés minden azonosított fejlesztési lehetőségre
  • A fejlesztési javaslatok priorizálása az üzleti érték és megvalósíthatóság alapján
  1. Költségoptimalizálási Lehetőségek Feltárása

Megvizsgáljuk, hogyan lehet ugyanabból a költségvetésből többet kihozni:

  • A jelenlegi erőforrás-felhasználás elemzése és optimalizálási lehetőségek azonosítása
  • Automatizálási lehetőségek feltárása a rutinfeladatok esetében
  • Technológiai optimalizálás (pl. felhő alapú megoldások, virtualizáció)
  • Folyamatok egyszerűsítése és standardizálása
  • Beszállítói szerződések újratárgyalása és optimalizálása
  1. Részletes Improvement Plan Kidolgozása

Az összegyűjtött információk és elemzések alapján elkészítjük a részletes fejlesztési tervet:

  • Konkrét fejlesztési javaslatok részletes leírása
  • Megvalósítási ütemterv és mérföldkövek meghatározása
  • Erőforrásigény és költségvetés tervezése minden fejlesztési javaslatra
  • Felelősségi körök és szerepkörök meghatározása
  • Kockázatelemzés és mitigációs stratégiák kidolgozása
  • Várható eredmények és megtérülés (ROI) kalkulációja
  1. Az Improvement Plan Prezentálása és Egyeztetése

A kidolgozott tervet bemutatjuk/prezentáljuk és a következő lépésekre teszünk javaslatott:

  • Vezetői összefoglaló készítése a kulcsfontosságú javaslatokról és előnyökről
  • Részletes prezentáció előkészítése, amely bemutatja a fejlesztési javaslatokat, azok indoklását és várható hatását
  • Interaktív workshop szervezése az ügyféllel a javaslatok megvitatására
  • Az ügyfél visszajelzéseinek összegyűjtése és a terv finomhangolása
  • Konszenzus kialakítása a prioritásokról és a megvalósítás ütemezéséről
  1. Improvement Plan Véglegesítése és Jóváhagyása

Az ügyfél visszajelzései alapján véglegesítjük a fejlesztési tervet:

  • A terv módosítása az ügyfél igényei és prioritásai szerint
  • A végleges költségvetés és erőforrásigény meghatározása
  • A megvalósítás részletes ütemtervének kidolgozása
  • A szükséges jóváhagyások beszerzése mind az ügyfél, mind a saját szervezetünk részéről
  • A fejlesztési terv hivatalos dokumentációjának elkészítése
  1. Megvalósítás Előkészítése és Elindítása

A jóváhagyott terv alapján megkezdjük a megvalósítás előkészítését:

  • Dedikált projektcsapat összeállítása a fejlesztések megvalósítására
  • Részletes projekt tervek kidolgozása minden egyes fejlesztési kezdeményezésre
  • Szükséges erőforrások allokálása és beszerzése
  • Kommunikációs terv kidolgozása az érintettek tájékoztatására
  • A fejlesztések megvalósításának elindítása a meghatározott ütemterv szerint