Kommunikáció és együttműködés projekt célja
Célunk, hogy a Microsoft 365 szolgáltatáscsomag teljes körű bevezetésével hatékonyan fejlesszük vállalata kommunikációs- és együttműködési környezetét.
Legyen szó zöldmezős (greenfield) telepítésről, migrációról, vagy más szolgáltatóról (például Google Workspace) való áttérésről, mi segítünk bevezetni és testre szabni a legmodernebb eszközöket, illetve megoldásokat, figyelembe véve a következő fő szempontokat.
- Professzionális e-mail kezelés: Bevezetjük a Microsoft 365 e-mail szolgáltatásokat a bejövő és kimenő levelek professzionális kezeléséhez. Testre szabott e-mail aláírásokat és szűrőket konfigurálunk vállalati igényeinek megfelelően.
- Microsoft Teams bevezetése: Konfiguráljuk a Microsoft Teams-et, amely lehetővé teszi a valós idejű csapatmunkát, beszélgetéseket és projektmenedzsmentet. A Teams alkalmazáson keresztül vezetékes telefonhívásokat is intézhet.
- Komplex integrációk: Különböző üzleti alkalmazásokat integrálunk a Microsoft 365 környezetbe, hogy automatizáljuk az e-mail-küldést és az adatmegosztást.
- Migráció másik platformról: Ha egy másik szolgáltatásról (pl. Google Workspace) szeretne áttérni, migráljuk az adatokat és beállításokat a Microsoft 365 platformra.
- Egyéni beállítások: Konfiguráljuk a Microsoft 365 alkalmazásokat a hatékonyabb munkavégzés és együttműködés érdekében.
- Felhasználók képzése: Tréningeket és workshopokat szervezünk az alkalmazottaknak, ahol bemutatjuk a Microsoft 365 optimális használatát.
Kommunikáció és együttműködés projekt implementáció megközelítés:
Az első lépés, hogy széles körű konzultációkat folytatunk a vezetőséggel és a felhasználói csoportokkal a kommunikációs- és együttműködési igényekről. Átnézzük a jelenlegi gyakorlatokat és levelezési folyamatokat, ezek alapján megtervezzük az új rendszert, a szükséges folyamatokat és integrációkat.
A célunk az, hogy az egész kommunikációs- és együttműködési rendszer úgy legyen felépítve, hogy az maradéktalanul megfeleljen az üzleti igényeknek. Optimális megoldást nyújtunk a kompakt folyamatokhoz, fejlett üzenetküldési és zökkenőmentes együttműködési lehetőséget kínálunk bárhonnan, legyen szó otthoni munkavégzésről vagy mobil eszközök használatáról.
A projekt a tervezési fázis alatt a következő fő elemeket fogja részletezni:
- Az összes felhasználót, akinek dedikált postafiókra van szüksége
- A közösen használt postafiókokat (office, contact, ecommerce, webshop, adatvédelem, panaszkezelés)
- A disztributív listákat (management, HR, back office dolgozók)
- A szükséges nyilvános mappákat
- A szükséges technikai felhasználókat
- A szükséges SMTP Relay e-mail áramlást
- A szükséges integrációkat (számlázó, ERP, egyéb üzleti alkalmazások, incidenskezelés, ITSM…stb.)
- Alap dokumentum megosztást és kezelőfelületet (SharePoint)
- A céges üzenetküldést és a kollaborációs folyamatokat
A célunk az, hogy együttműködjünk az egységekkel annak érdekében, hogy kidolgozzuk és megvalósítsuk a támogatás, konfiguráció és kiadás stratégiáit egy sokkal hatékonyabban kezelt Microsoft 365 szolgáltatásért.
Kommunikáció és együttműködés projekt fő feladatok:
- Konzultációk koordinálása
- Részletes terv készítése
- Kommunikációs- és együttműködési folyamatok definiálása
- Felhasználók létrehozása
- Postafiókok és domainek beállítása
- Közös postafiókok létrehozása
- Disztributív listák létrehozása, tagok hozzáadása
- Technikai felhasználók létrehozása
- Átirányítások beállítása
- E-mail adatvédelmi tájékoztató beállítása az összes küldött e-mailre (Exchange online disclaimer szabály)
Példa Kommunikáció és együttműködés bevezetett és működő rendszerről
Bemutatjuk a CSE Business Kft -nek beállított Microsoft Azure tenant-ot és néhány konkrétum beállítások az Exchange Online-ból (általában ezek az alap sztandardek amiket szoktunk javasolni). A CSE Business Kft jellenleg csak felhő alapú szolgálatásokat használ (Azure és Microsoft 365).
Mind cég sztandard az összes dolgozónak kell egy Microsoft 365 felhasználó fiók és postafiok. (Dolgozó, kollaborátor, alvállalkozó, etc). A fő szabály az, hogy minden felhasználónak a postafiókja az a keresztnév.vezetéknév@csebusiness.com
Az Exchange online tartalmazhat
- Több domain kezeljen (cég tulajdonban szükséges domain-ek):
- com mind fő domain,
- hu, csebusienss.eu
- com
- com
Megosztott postafiokok:
- Contact – web cím használva a cégkivonaton és a weboldalon
- WebShops – használva az eCommerce funkciókra
- Invoice – az összes beérkező számlákra használva
- Technikai felhasználók
- Amelyik az eCommerce -re vannak beállítva e-mail küldésre (igy egy webshop-on történt megrendelés és kommunikáció esetén az ügyfél a megfelelő M365 postafiokból kapja az e-mailt). Természetesen a WooCommerce be van állítva, hogy az M365 SMTP kiszolgálót használja.
- Integráció más üzleti alkalmazásokkal e-mail küldésre.
- Disztributív listák
- all@csebusiness.com – amelyik arra van használva, hogy mindenkinek lehessen küldeni kör e-mailt
- Extra opció ként be van állítva, hogy kívülről nem lehet erre az e-mail címre e-mail küldeni
- Felmérés
- Helyszíni szemle (ha szükséges)
- Projektterv véglegesítése
- Teljes dokumentáció létrehozása (HLD, LD)
- Információk és részletek dokumentálása (VLAN-ok, szabályok, spamszűrés, IP-címek, belső szolgáltatások IP-címei, internetkapcsolatok)
- Tűzfal szabályok beállítása (mostani tűzfal szabály export vagy nulláról konfigurálva)
- Design- és architektúra terv véglegesítése
- Cut-over/tűzfalváltás tervezése
- Projekt implementálása
- Telepítés rack-ben és összekapcsolás a hálózatban
- Konfigurációk elvégzése
- Tűzfal beállítások előkészítése
- Tunnel beállítások pre-konfigurálása
- Internet, e-mail és spamszűrés beállításainak elvégzése
- Alap és részletes tesztelés – annak függvényében, hogy milyen beállításokat végzetünk el és hogyan van tervezve a pilot
- Pilot terv véglegesítése a beállításokkal összehangolva
- Pilot végrehajtása és részletes tesztelés
- Pilot eredmények tanulmányozása
- Finomhangolás – beállítások módosítása pilot eredmények alapján
- Részletes cut-over és go-live tervezése – CAB Jóváhagyás
- Cut-over véglegesítése
- Részletes tesztelés
- Finomhangolások végrehajtása
- Rendszer monetarizálása (pénzügyi érték meghatározása)
- Hyper-Care (támogatás és felügyelet az új rendszer első időszakában)
Az Exchange online-on kívül, számos más beállítás és szolgáltatás van össze párosítva az M365 -vel a biztonságos és hatékony működéshez, néhány példa:
- MFA, azaz két lépcsős hitelesítés – az összes felhasználóra
- Céges adatokat mobil telefon, csak magfelelő biztonsági szintű eszközzel elérhető (titkosítva, jel kóddal használva, frissítve)
- S/MIME alapú e-mail titkosítás
- SharePoint
- Teams az alapértelemezzet eszköz (presence, chat, call, meeting, conferencia hívás, kollaborációs platfom)